Nyligen har Škoda presenterat ett helt nytt designspråk och varumärkesidentitet, en ny modern logotyp och inte minst – världspremiären för den kraftfulla konceptbilen VISION 7S som är baserad på det nya designkonceptet Modern solid. Bakom satsningen ligger en komplett ompositionering av varumärket med ambitionen att bli det femte mest säljande bilmärket i Europa.
Modellprogrammet kommer att inriktas mot eldrift och till 2030 bedöms minst 70% av försäljningen inom EU utgöras av helt eldrivna modeller. Konceptbilen som nu kommer på sverigevisit är en sjusitsig helt elektrisk SUV som tydligt visar bilmärkets väg in i framtiden. Hållbara material används för att skapa den minimalistiska interiören. Det nya formspråket är autentiskt och erbjuder intuitiv kontroll av digital teknik och en hög grad av funktionalitet. Med sitt 89 kWh-batteri har bilen en maximal räckvidd på över 600 km (WLTP).
AVTÄCKNING FREDAGEN 3 FEBRUARI
Ska du till Stockholm i början på februari? Missa inte avtäckningen och presentationen av VISION 7S i Škodas monter på eCarExpo i Friends Arena, fredagen den 3 februari kl.09.20. Under den här helgen kan du förutom VISION 7S, även få ta en titt på nylanserade Enyaq RS iV samt andra eldrivna modeller från Škoda.