ŠKODA lanserar virtuellt showroom

Dela på:
Som ett steg i den progressiva digitaliseringen som sker inom handeln har ŠKODA skapat ett virtuellt showroom som både potentiella bilköpare och befintliga ŠKODA-ägare kan nyttja och uppskatta som ett komplement till traditionella bilhallar. Detta virtuella showroom kan liknas med en digital bilhall där människor, genom sin dator, surfplatta eller smartphone, kan få en digital rundtur för att se olika modeller både in- och utvändigt samt hitta specifik information om produkter, säkerhet och tillbehör.

Genom 4G-kapacitet och videoteknik kommer en ŠKODA-produktspecialist finnas tillgänglig för kontakt med befintliga kunder som kan livestreama deras valfria modell via en mobil eller surfplatta vilket gör att ŠKODA kan möta kunder och svara på frågor online – allt för att öka kundservicen och möta kundernas behov.

ŠKODA Sverige är en av de första marknader i Europa som lanserar ett virtuellt showroom och det finns nu tillgänglig för hela landet. Videosupporten online är i dagsläget ett pilotprojekt som testas i stockholmsområdet, innan det förväntas tillgängliggöras i hela landet från årsskiftet. ŠKODAs virtuella showroom är ett komplement till befintliga bilhallar som förenklar delar i köp- och kundserviceprocessen.

I dagsläget finns sju ŠKODA-modeller tillgängliga och utställningshallen kommer att uppdateras kontinuerligt.

Besök ŠKODA showroom