NYTT DESIGNSPRÅK, NY LOGOTYP OCH UPPDATERING AV VARUMÄRKESIDENTITETEN
ŠKODA AUTO har skapat ett nytt designspråk för den elektriska och digitala samtiden, som gradvis kommer rullas ut från och med nästa år. Det definieras av tydliga, reducerade linjer som betonar enkelheten och värdet av ŠKODAs nya modeller. Karakteristiska inslag i det nya designspråket inkluderar den nya fronten på bilen med ett så kallat Tech-Deck Face och hållbara material på insidan.
Den nya logotypen speglar ŠKODA AUTOs nya positionering och har ett tydligare uttryck mer anpassat för digitala medier och kommunikationskanaler. Bilmärkets starka riktning mot hållbarhet, ansvarsfullt resursutnyttjande och elektromobilitet symboliseras med två gröna färgnyanser – ”Emerald” och ”Electric Green”, som kommer att användas från och med nästa år.
ŠKODA VISION 7S
VISION 7S ger den första specifika förhandsvisningen av en helt ny ŠKODA-modell och samtidigt visar den upp varumärkets nya designspråk. Denna helelektriska SUV erbjuder generöst utrymme för upp till sju passagerare och många Simply Clever-detaljer som känns igen från SKODAs tidigare produktportfölj. Konceptbilen är byggd på Volkswagen-koncernens innovativa elbilsplattform (MEB) och har ett 89 kWh batteri. Detta ger en maximal räckvidd på över 600 km (WLTP). Dessutom är VISION 7S den första ŠKODA-bilen med en matt lack. Interiören präglas av hållbara material och interaktiva ytor och funktioner.
– Den här bilen är allt som vårt varumärke står för, den är baserad på vårt nya designspråk som står för robusthet, funktionalitet och autenticitet, meddelar Oliver Stefani, designchef för ŠKODA AUTO.