100% NY, 100% CADDY.
I februari lanseras nya Volkswagen Caddy och VW Transportbilar lovar en sak redan nu, att inte en enda skruv är gemensam med den gamla modellen. Med den nya modellen siktar märket på att behålla positionen för Caddy som Sveriges mest sålda transportbil med en stadig marknadsandel på cirka 40% i sitt segment.
Skisserna indikerar att mycket kommer att bli annorlunda nästa år när en ny mer självsäker attityd kompletterar de funktionella och praktiska egenskaperna. Mer attraktiv för kunderna, med behållen lastkapacitet och kundanpassade lösningar. I korthet: 100% ny, 100% Caddy.
Designen är den tydligaste bäraren av den självsäkra attityden som bilen förmedlar Den lätt sluttande taklinjen och de dynamiska linjespelet ger ett helgjutet intryck. En perfekt bil för den aktive och sportiga som vill ha en bil som både har plats för utrymmeskrävande sportutrustning samtidigt som bilens design speglar ägarens fritidsintressen.