Volkswagens omparkering prisades med en Webby

Dela på:
Under tisdagen den 19 maj i år presenterades vinnarna i The Webby Awards, en internationell reklamtävling baserad i New York, som sedan 1996 prisar det bästa på internet. Volkswagen Sverige vann en Webby för sin kampanj "The Beetle’s Abbey Road – Reparked Edition".

Det var i september 2019, i samband med 50-årsjubileet av det välkända omslaget och albumet Abbey Road, som Volkswagen Sverige släppte ett nytt omslag. Den stora skillnaden var att den välkända folkabubblan nu stod rättparkerad vid sidan av vägen. Det nya skivomslaget kunde köpas på volkswagen.se. Summan av den totala försäljningen donerades till Bris, som Volkswagen har stöttat sedan år 2010.

Kampanjen ”The Beetle’s Abbey Road – Reparked Edition” skapades för att berätta om Volkswagens Park Assist-teknologi som gör det lätt för dagens förare att parkera rätt. Det nya omslaget blev uppsnappat och omtalat av medier globalt och fick bland annat ta plats på ett Beatles-museum i Tyskland.

Läs mer